Hösten.

Ingen hemma och själv sitter krassliga jag hostande framför macbooken och tänker "Klockan är bara 20.00 och det är redan kolsvart ute!" Aja, hösten är här och det är faktiskt lite mysigt. För vissa är det en deprimerande tid, men jag uppskattar hösten lika mycket som alla andra årstider. Förutom övergången från varma sommarnätter till tidiga kalla kvällar - så älskar jag att se löven skifta från grönt till rött. Men det var inte förän igår jag insåg att hösten är här. Medan jag satt i tågstationen i Malmö och väntade på tåget betraktade jag människor omkring mig och allt jag såg var svart och grått. Jag tänkte inte så mycket på det förrän jag såg på mig själv. Jag hade en ljus satinjacka, rosa stickad tröja och färglada sneakers. Jag tror ingen annan där hade så många färger som jag. Det var då tanken slog mig att jag borde kanske gräva fram höstjackan..


Alltid mysigt att dricka te och läsa lite böcker.

Kommentarer
Postat av: Sunshine

Amazing words...reading it like watching a movie...

and the thoughts...are fairies...dancing in your mind.



Hm...keep on...

2008-09-14 @ 04:55:11
Postat av: Camie

omg yang guang, how long does it take for you to translate the blog entry?

2008-09-14 @ 18:09:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0