sydkoreansk mode för män.

Jag gillar killar som klär sig lite nonchalant men ändå ser snygg ut. Överstylade killar är bara too much, speciellt när de försöker vara moderiktiga (för det blir alltid för mkt på en gång). Hur som helst, var inne och surfade på yesstyle.com och såg en hel del intressanta grejer. Yesstyle är faktiskt en extrem bra inspirationskälla när gäller mode, och jag måste säga att asiatiskt mode skiljer lite från europeiskt mode. Men båda är influerade av varandra, så det blir ändå en bra mix. Och sen under tiden jag kollade på killkläderna tänkte jag "Har killkläder blivit femininare eller är det tjejmodet som har blivit maskulinare?" Svaret är nog lite av båda. Men det är bara bra, att leka lite med genus är bara bra för en mer jämställdigare värld.


image31
Gillar preppy looken men..  en guldclutch för män? Alex skulle dött om han gick runt med en handväska haha.

image32
Okey... det här tycker jag är lite överstylad. En palestinasjal som sarong? Dont think so.. Annars gillar jag hans halsband hehe


image33
Jag gillar faktiskt den här looken. Alla killar borde äga några par chinos-byxor, bara för omväxling.. jeans är ändå ett basplagg för killar. Gillar tshirten med Chanel parfymflaskan, lite kvinnlig touch över det hela.


image34
Gillar kragen på tröjan. Om man tittar lite slarvigt ser det ut som en kavajkrage.  (Jag trodde att det bara finns söta killar i Sydkorea?!)


image35
Pojklooken dominerar nog bland de flesta killar. Pandatröjan är ju bara såå gullig.

Kommentarer
Postat av: CAZZIS

Vilken/vilka bloggar läser du?
:)

2008-03-12 @ 17:34:18
URL: http://cazzis.blogg.se
Postat av: Mikki

FAN VA SNYGGT! =)

2008-03-12 @ 22:10:57
URL: http://hipmabells.blogg.se
Postat av: Sukki

oj är du uppe så sent? :O haha själv har jag sovmorgon till 12.15 imorn :P

snygga stilar iaf! gillar verkligen sidan du länkade till, yesstyle.com riktigt nice! ;D

hur mkt köpte du för den bas mascaran? :O jag borde testa. :S jag kan använda vanliga mascaror med, fast då för jag böja före och efter appliceringen, inte så bra. fransarna går av mkt lättare och dessutom krävs det tid och sen vet man ju aldrig, fransarna klumpar sig när man ha dåliga dagar =P

2008-03-12 @ 23:51:51
URL: http://moonprincess.blogg.se/sukki
Postat av: Sukki

och förresten, såg att du hade skrivit att du gillade hans halsband 'hörlurarna' :P jag köpte en liknande på h&m för 59 kr på killavdelningen till taiyou. Så de är inga problem på att få tag på ifall du är intresserad :P

fast dessa på h&m har längre kedja och hörlurarna är en aning större + att det sitter med ett kassettband :D

2008-03-12 @ 23:54:06
Postat av: Sukki

Haha shit, sååå sent. När vaknar du då? :S

jo fan ;( men växer inte fransarna ut igen? :S inget alls?! :O
köpte du de via beställning på nätet eller hittade du nån butik här i sverige?

Jaa eller hur! Men vilka H&M butiker sökte du igenom då? Jag måset bara fråga taiyou var vi var för vi gick in i flera styckna H&M! Haha helt galet, H&M var typ överallt :S

2008-03-13 @ 12:23:35
Postat av: Sukki

haha hoppas du?! :O shiet, men hoppas de växer ut iaf haha :D
ÅH fan säljer de på åhlens city i malmö?! Har missat det då :( Det är inte lätt att hitta här i borås, de har endast hudvårdsprodukter och iofs make up från shiseido men det är inte så uppdaterat i guess. =P
Hoppas det finns i gbg, ska dit under lovet :DD

var du i alla H&M? Vet du nån där det var typ trappor ner till killavdelningen? inte på triangeln iaf.. men det fanns en H&M i en annan galleria där man kunde gå på trappor ner till killavdelningen och då var det typ "rundade" trappor :P haha. >

2008-03-13 @ 18:58:17
URL: http://moonprincess.blogg.se/sukki

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0