Pro Markers

Jag saknar allt ritande som jag sysselsatte mig innan internet kom in i mitt liv (vilket var kanske liiite för tidigt, but hey som resultat är jag lite utbildad inom webdesign and shit eller med andra ord - en nörd) Änywäy.. Jag kom på att jag ska börja teckna och rita igen. Jag har tröttnat på blyertspennor, de är sköna att skugga och så men alldeles för messy. Jag vågar inte ens tänka på kol! Tycker inte om när det blir kladdigt och att man inte kan röra vid teckningen utan att det smetar ut (okey, det finns faktiskt spray till sånt men - palla?) Så jag har bestämt mig, jag ska måla med tusch eller fiberpennor!  Och då har jag googlat lite och hittat dessa söta pennor. Pro Markers. Fast egentligen vill jag ha Tria Markers från samma märke men de är alldeles för dyra (50 kr för en penna, tänk dig alla färger man behöver?!) Men Pro Markers verkar jättesköna ändå. De har en bred kundgrupp från mangatecknare till scrapbook:are och designers. Perfekt! Jag ska kanske börja teckna manga också? hihii

image88image89
Dessa alkoholbaserade pennor finns i 92 färger och har två spetsar. Till skillnad från Tria Marker så har Tria tre stycken olika spetsar som kan kan välja och färgen är påfyllbar (och dessutom är designen på pennan snyggare). Tria Marker används främst av pros och det kan vara allt från arkitekter till kläddesigners. Men det får jag tänka på senare när jag har blivit en "riktig designer" av något slag :)

Så här kan teckningar se ut när man målar med Pro Markers..

image90

Okey, denna är kanske lite Photoshopad också men.. you got the idea? Denna är av en frilansare, Christian Ward, han gör en hel del snygga illustrationer.

Kommentarer
Postat av: Sukki

Fett! Och jag skyller på dig för att jag blivit den nörden jag är idag O.o hahaha. OCH christina då, lunarstorm och msn. ni sabbade mitt liv =PPPP

2008-04-28 @ 16:03:50
Postat av: Mikki

Din nya design är underbar fin cami3 =)

2008-04-28 @ 22:20:22
URL: http://fruitloop.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0